W dniach 2-3 grudnia 2017 roku
uczestniczyłam w warsztatach doskonalenia zawodowego z cyklu Future Classroom
Lab – Building 21st century skills
through active learning w Brukseli.
Podczas szkolenia poznałam
koncepcje i praktyczne aspekty „klasy przyszłości”. Organizatorzy
zaprezentowali przestrzeń do nauki w której dzieci mogą pracować wykorzystując
nowe technologie, w zespołach lub indywidulnie. Rozwiązania tam przyjęte
umożliwiają elastyczne podejście do nauki i dostosowanie przestrzeni do potrzeb
i tematyki zajęć, interdyscyplinarne łączenia przedmiotów .
W pierwszym dniu została
zaprezentowana klasa przyszłości, koncepcja aktywnego uczenia się przy
zastosowaniu nowych technologii, pomocy dydaktycznych i nowe
podejściu do organizacji przestrzeni w
klasie.
Uczestnicy mieli możliwość
praktycznego zastosowania nowych technologii i wykorzystania „klasy
przyszłości”, pracując w grupach poznaliśmy najważniejsze możliwości „klasy
przyszłości”.
W drugim dniu warsztatów
prowadzący podsumowali wyniki sondażu przeprowadzonego wśród uczestników.
Zaprezentowano najważniejsze sieci współpracy międzynarodowej dla szkół.
Nauczyciele dyskutowali nad
przyszłością edukacji i podstawowymi trendami w nauczaniu.
Prowadzący zaprezentowali także
usystematyzowane podejście do procesu myślenia. Celem metody jest kreowanie i
wdrażanie nowatorskich rozwiązań według sześciu ustalonych faz, co wspiera
rozwój innowacji i daje gwarancję niestandardowych rozwiązań.
Nauczyciele przećwiczyli
praktycznie to podejście w kontekście klasy przyszłości.
Na koniec warsztatów przygotowano
prezentacje najciekawszych informacji z warsztatów dla nauczycieli w szkołach.
Warsztaty były bardzo
dobrze przygotowane, a zdobytą podczas nich wiedzę i umiejętności, wykorzystam
praktycznie w codziennej pracy. Zaprezentowana koncepcja szkoły przyszłości
jest podstawą do dalszych refleksji na temat obowiązujących metod pracy w szkołach.
Dla mnie jest inspiracją do dalszej pracy i motywuje do dalszej pracy nad
warsztatem i metodyką nauczania.Magdalena Krzyżanowska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz