poniedziałek, 25 czerwca 2018

W dniach 2-3 grudnia 2017 roku uczestniczyłam w warsztatach doskonalenia zawodowego z cyklu Future Classroom Lab – Building 21st century skills through active learning w Brukseli.
Podczas szkolenia poznałam koncepcje i praktyczne aspekty „klasy przyszłości”. Organizatorzy zaprezentowali przestrzeń do nauki w której dzieci mogą pracować wykorzystując nowe technologie, w zespołach lub indywidulnie. Rozwiązania tam przyjęte umożliwiają elastyczne podejście do nauki i dostosowanie przestrzeni do potrzeb i tematyki zajęć, interdyscyplinarne łączenia przedmiotów .
W pierwszym dniu została zaprezentowana klasa przyszłości, koncepcja aktywnego uczenia się przy zastosowaniu  nowych  technologii, pomocy dydaktycznych i nowe podejściu do organizacji przestrzeni  w klasie.
Uczestnicy mieli możliwość praktycznego zastosowania nowych technologii i wykorzystania „klasy przyszłości”, pracując w grupach poznaliśmy najważniejsze możliwości „klasy przyszłości”.
W drugim dniu warsztatów prowadzący podsumowali wyniki sondażu przeprowadzonego wśród uczestników. Zaprezentowano najważniejsze sieci współpracy międzynarodowej dla szkół.
Nauczyciele dyskutowali nad przyszłością edukacji i podstawowymi trendami w nauczaniu.
Prowadzący zaprezentowali także usystematyzowane podejście do procesu myślenia. Celem metody jest kreowanie i wdrażanie nowatorskich rozwiązań według sześciu ustalonych faz, co wspiera rozwój innowacji i daje gwarancję niestandardowych rozwiązań.
Nauczyciele przećwiczyli praktycznie to podejście w kontekście klasy przyszłości.
Na koniec warsztatów przygotowano prezentacje najciekawszych informacji z warsztatów dla nauczycieli w szkołach.
Warsztaty były bardzo dobrze przygotowane, a zdobytą podczas nich wiedzę i umiejętności, wykorzystam praktycznie w codziennej pracy. Zaprezentowana koncepcja szkoły przyszłości jest podstawą do dalszych refleksji na temat obowiązujących metod pracy w szkołach. Dla mnie jest inspiracją do dalszej pracy i motywuje do dalszej pracy nad warsztatem i metodyką nauczania.
                                                                                         Magdalena Krzyżanowska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

RÓŻNOŚCI

ERASMUS + IRLANDIA 2022