środa, 11 stycznia 2023

„INMOTION/W ruchu. Aktywność fizyczna dzieci wsparta cyfrowo”

 

W trakcie realizacji obu projektów wzięliśmy udział w projekcie sportowym krajów Grupy Wyszehradzkiej. To nasz największy sukces projektowy. Oto założenia projektu i link do załączonej prezentacji.

Tytuł Projektu: „INMOTION/W ruchu. Aktywność fizyczna dzieci wsparta cyfrowo”

Organizator: firma NextGen

Okres trwania projektu: 02/06/2021 – 18/11/2022

Program realizowany przez szkoły z krajów Grupy Wyszehradzkiej: Węgier, Czech, Słowacji i Polski, finansowany w całości z funduszy europejskich.

Szkoła SP340 została wybrana do realizacji tego projektu ze względu na sprawne włączanie sportu w proces edukacji, co wpływa pozytywnie i zachęca dzieci do aktywności fizycznej. Dodatkowo, szkoła dała się poznać jako aktywny uczestnik programów europejskich Erasmus+ i posiada odznakę jakości:  Szkoła eTwinning.

Główne założenia projektu to walka z otyłością wśród dzieci i młodzieży poprzez zachęcanie do aktywnego trybu życia. Dodatkowo, projekt ma na celu edukowanie dzieci w kierunku odpowiedzialnego używania technologii cyfrowych, zachęcanie do zdrowej rywalizacji, współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy wszystkimi uczestnikami. Zadania postawione przed dziećmi łączą w sobie elementy aktywności fizycznej, elementy pracy online, grywalizację i gamifikację, czyli świadome i celowe wykorzystywanie mechanizmów stosowanych w grach w celu aktywizowania uczestników.

Grupą docelową programu są dzieci w wieku 10-14 lat.

W każdym z uczestniczących w programie krajów, wybrane dzieci są reprezentowane przez parę internetowych bohaterów, którzy walczą ze złym profesorem. Produkuje on różnorakie urządzenia codziennego użytku, które zwalniają ludzi z aktywności fizycznej, przez co wszyscy stają się coraz bardziej wygodni i leniwi. Dzieci biorące udział w programie, dzięki wykonywaniu zadań (fizycznych, informatycznych, wzajemnej kooperacji, stosowaniu zasad fair play) zdobywają punkty dla swoich internetowych bohaterów, osłabiając tym samym możliwości podstępnego profesora. Za wszystkie dobrze wykonane zadania dzieciom przyznawane są drobne upominki. Jednocześnie, dzieci z poszczególnych krajów rywalizują miedzy sobą. Zwycięskie szkoły otrzymują dofinansowanie do nowoczesnego wyposażenia sali gimnastycznej (pierwsza nagroda – 1000 euro, druga – 700 euro, trzecia – 500 euro).

Wszystkie działania projektu odbywające się w poszczególnych krajach musza być dobrze zaplanowane, odpowiednio koordynowane, wcześniej zareklamowane w środowisku lokalnym, a przebieg wydarzeń udokumentowany (zdjęcia, filmy video, opis działań) umieszczone na specjalnie stworzonej do tego celu platformie internetowej. Platforma będzie ogólnodostępna dla wszystkich uczniów, rodziców, nauczycieli i przedstawicieli środowiska lokalnego we wszystkich krajach biorących udział w projekcie.

Realizacja projektu będzie przebiegać w kilku etapach. Jako pierwsza zaprezentuje się szkoła na Węgrzech, we wrześniu 2021.  Przebieg i rezultaty działań węgierskiego partnera będzie można obejrzeć na wspomnianej już platformie, co daje stronie polskiej czas na odpowiednie przygotowanie się do rodzimych działań. Pod koniec października 2021 reprezentanci szkół (2 osoby z każdego kraju) spotkają się w Pradze by omówić dokładnie wszystkie założenia projektu, podzielić się doświadczeniami, wyjaśnić niejasności. W lutym 2022 roku odbędzie się sesja polska. Rezultaty, wnioski i udokumentowany przebieg działań zostaną umieszczone na platformie. W sesji polskiej udział weźmie około 150 dzieci, 300 osób związanych lokalnie ze szkołą i 12 nauczycieli/koordynatorów sesji. W kwietniu 2022 roku, podobna sesja odbędzie się na Słowacji i zostaną podjęte analogiczne działania upowszechniające. Zakończenie projektu jest organizowane w całości przez partnera polskiego, w czerwcu 2022. Będzie się to wiązało ze zorganizowaniem spotkania przedstawicieli ze wszystkich krajów, uroczystym rozstrzygnięciem konkursu na szkołę z najlepszym wynikiem punktowym, przyznaniem nagród, działaniami upowszechniającymi na platformie. Wszystkie koszty związane z realizacją projektu są pokryte z funduszy europejskich, także nagrody, wyjazdy i gościna dla przedstawicieli z poszczególnych krajów, profesjonalny fotograf, ulotki, banery itp.  Przedstawiciele podpiszą końcowy raport i zadecydują czy zauważone pozytywne rezultaty (zmniejszenie otyłości wśród dzieci, zwiększenie aktywności fizycznej) powinny przełożyć się na  kontynuowanie projektu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

RÓŻNOŚCI

ERASMUS + IRLANDIA 2022